Piwo Radomiak zyskuje coraz więcej kibiców

Janusz Petz;[email protected]
Ewelina Studzińska, dyrektor do spraw marketingu w RKS Radomiak tryska nowymi pomysłami dotyczącymi funkcjonowania klubu. Pochodzi z piłkarskiej rodziny, w nogę grał jej tata, grają bracia.
Ewelina Studzińska, dyrektor do spraw marketingu w RKS Radomiak tryska nowymi pomysłami dotyczącymi funkcjonowania klubu. Pochodzi z piłkarskiej rodziny, w nogę grał jej tata, grają bracia. Szymon Wykrota
Budżet klubu piłkarskiego z Radomia zasilają wpływy ze sprzedaży specjalnie warzonego napoju.

Takiego sukcesu komercyjnego nikt się nie spodziewał. W pierwszym tygodniu od uruchomienia produkcji udało się sprzedać pięć tysięcy butelek nowej marki piwa Radomiak. Nie trudno zgadnąć, że do chmielowego napoju rzucili się sympatycy radomskiej drużyny, bo część dochodów ze sprzedaży piwa trafia do kasy klubu.

To pomysł nowych właścicieli radomskiego klubu, którzy wzorem wielu innych klubów polskich i zagranicznych usiłują wzmocnić budżet dodatkowymi przedsięwzięciami komercyjnymi. Piwo zostało uwarzone w browarze Racibórz. Osoby decydujące jaki smak będzie miała radomska marka piwa promująca jednocześnie drużynę piłkarską, mieli do wyboru kilka propozycji przygotowanych przez piwowarów ze Śląska. Wybrano piwo jasne, długowarzone, z bardzo wyraźnym i odróżnialnym smakiem chmielowym. Wyłączną dystrybucją zajęła się zaś firma z Zagnańska. Kibice ruszyli do sklepów po piwo, bo na meczach wiele razy nakłaniano ich przez megafony do takiej formy wspierania drużyny. Piwo trafiło do sklepów w Radomiu, a także między innymi w Kozienicach, Pionkach i innych miejscowościach. Pierwszą większą placówką wielkopowierzchniową, która zamówiła nowe piwo jest radomski hipermarket E. Leclerc. Pierwsze butelki nowego piwa trafiły do sprzedaży 18 sierpnia, a sieć sklepów, gdzie jest dostępne stale rośnie.

- Po rewelacyjnym starcie sprzedaży piwa Radomiak, ale też życzliwą atmosferą wokół klubu ze strony potencjalnych sponsorów, co ciekawe nie tylko z Radomia, ale z różnych miejsc w Polsce, widać, że możemy z optymizmem patrzeć w przyszłość - mówi Ewelina Studzińska, dyrektor do spraw marketingu w RKS Radomiak.

Już przygotowywana jest limitowana seria piwa Radomiak z naturalnym ekstraktem miodowym, które może przyciągnąć klientów zieloną barwą, nawiązującą do klubowych kolorów drużyny. Ogłoszono też konkurs na etykietę piwa. Zwycięzcy mają dostać vipowski karnet na mistrzowskie mecze do końca sezonu oraz zapas piwa na cały rok. Projekt wraz ze zgłoszeniem konkursowym należy przesłać pod adres: [email protected] lub wysłać pocztą na adres RKS Radomiak (ul. Malczewskiego 18, 26-600 Radom). Prace wraz ze zgłoszeniem muszą dotrzeć do organizatora do21 września 2016 do godziny 16. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie. Autor zwycięskiej pracy zostanie nagrodzony w przerwie meczu Radomiak Radom - Polonia Warszawa, 1 października 2016 roku.

Ile z tego biznesu będzie miał sam klub? To tajemnica handlowa. Piwo nie jest tanie. Kosztuje w detalu 3, 70 złotego za butelkę. W innych klubach piłkarskich, gdzie również sprzedaż piwa wspiera drużynę piłkarską, zazwyczaj dla klubu zostaje pięć groszy od butelki. W Radomiu kibice, racząc się napojem chmielowym będą w większym stopniu wspierali budżet swojej drużyny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Piwo Radomiak zyskuje coraz więcej kibiców - Echo Dnia Radomskie

Wróć na gol24.pl Gol 24