Wycieczki rowerowe w woj. opolskim. Gdzie w weekend 18 - 19 maja? Sprawdź proponowane szlaki

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Rozmyślasz nad ciekawą trasą rowerową w woj. opolskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Mamy dla Ciebie 10 ciekawych tras. Są zróżnicowane pod względem trudności czy długości, dzięki temu każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na wyjazd rowerem w woj. opolskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Sprawdź, jakie trasy rowerowe w woj. opolskim warto sprawdzić w weekend.

Spis treści

Ścieżki rowerowe w woj. opolskim

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. opolskim, które sprawdzili inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Nim wyruszysz w drogę, sprawdź, jaka będzie pogoda. W sobotę 18 maja w woj. opolskim ma być od 12°C do 24°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 27% do 47%. W niedzielę 19 maja w woj. opolskim ma być od 12°C do 23°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 9% do 62%.

🚲 Trasa rowerowa: Jesienna trasa na Tri Kameny

• Dystans: 92,57 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 9 min.
  • Przewyższenia: 641 m
  • Suma podjazdów: 1 723 m
  • Suma zjazdów: 1 719 m

Januszek_44 poleca tę trasę rowerzystom

Piękny październikowy dzień . Wyruszam przed 10 , jest już trochę cieplej . Mijam Bielice , kieruje się w stronę granicy . Potem wybieram drogę przez Biały Spław i tak znajduje się w okolicy Travnej Hory , zimową trasą biegową dojeżdżam do Cisarskiej Boudy i teraz jadę w stronę Brannej . Wybieram szlak pieszy , który miejscami jest bardzo stromy . Dojeżdżam do Ostrużnej . Nie tu zamierzałem wylądować , ale okazał się ,że to fajne miejsce . Bocznymi drogami dojeżdżam do Brannej a stąd już prosta droga na Tri Kameny . Piękny widok jak rozciąga się tego miejsca z nawiązką odpłaca poniesione trudy . W drodze powrotnej ze zgrozą stwierdzam ,że tylna opona uległa rozległemu uszkodzeniu . Udało się dojechać :)

🚲 Trasa rowerowa: SYFON KŁODNICKI

• Dystans: 63,15 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 57 min.
  • Przewyższenia: 32 m
  • Suma podjazdów: 110 m
  • Suma zjazdów: 110 m

Mazi88 poleca tę trasę

KuzniaWsiodelku.pl poleca:

Jedziemy drogą BARACHOWSKA skręcamy w OD LOTNISKA (1) i prosto w góra i dół aż do skrzyżowania z drogą Dziergowską. Jedziemy w prawo, zaraz w lewo. (2) Tą drogą docieramy do “Od Mostka Raciborskiego”. Skręcamy w lewo. Droga z szutrowej zamienia się w piaskową i prowadzi po obrzeżach wykopu kopalni piasku. (3, 4, 5) Jedziemy po łuku i przed kolejnym wirażem w prawo skręcamy w lewo w stronę lasu aby znowu wylądować na “Od Mostka Raciborskiego”. Jedziemy w prawo w stronę torów kolejowych. Po lewej mijamy “jeziorka pokopalniane”. (6) Mijamy tory kolejowe. Główna droga prowadzi w prawo a my skręcamy w lewo w gęściejszy las. Przejeżdżamy koło osiedla domków jednorodzinnych. Przekraczamy główną drogę Kuźnia Raciborska – Kędzierzyn-Koźle. Jedziemy przyjemnie z górki w dół. Na rozwidleniu skręcamy w prawo. Patrząc w prawo widzimy różnego rodzaju zwierzęta z gospodarstwa agroturystycznego. Trasa następnie prowadzi nas dwa razy w lewo i na końcu w prawo. Kolejną krzyżówkę pokonujemy w lewo. Teraz dłuższy odcinek pokonujemy między drzewami. Wyjeżdżamy na drogę, gdzie skręcamy mocno w lewo, prosto i w prawo. Kolejno w lewo na wał i prosto do mostu. Za mostem prosto. Trasa ciągnie się wzdłuż wału. Przejeżdżamy prosto przez drogę Cisek – Bierawa. Trasa wije się wśród pól gdzie można spotkać nie tylko ludzi. (7) Po prawej stronie mijamy staw. Skręcamy w lewo. Jedziemy głównym szlakiem w stronę Kościoła. Kawałek za nim nasza trasa skręca w lewo następnie w prawo. Teraz znowu dłuższy odcinek prosto. Przecinamy drogę Kędzierzyn – Gliwice. Dojeżdżamy do wiaduktów, pod którymi przejeżdżamy, zaraz za nimi skręcamy lekko w lewo w stronę lasu. Pedałujemy ciągle przed siebie.(8) Docieramy do asfaltu gdzie skręcamy w lewo na wiadukt. Zjeżdżając z wiaduktu nie można się zbytnio rozpędzić ponieważ na łuku drogi skręcamy w prawo i znowu w prawo w stronę Leśniczówki Biały Ług. Na dużej krzyżówce skręcamy w lewo. Docieramy do wałów Kanału Gliwickiego. (9) Mijamy śluzę. Przejeżdżamy prosto przez drogę nr 40 i wałem kręcimy w stronę działek i lasu. Ciągle po prawej mamy kanał. Docieramy do Syfonu Kłodnicy. (10, 11) Dalej jedziemy pomiędzy Kanałem i działkami. Na końcu działek skręcamy w lewo. Jedzie się przyjemnie asfaltową drogą. Dojeżdżamy do głównej drogi kręcimy w lewo i zaraz w prawo w Jodłową, następnie w lewo w Starowiejską, prawo w Gajową. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo w stronę lasu za niedużym budynkiem. Na leśnej krzyżówce w lewo w stronę cmentarza. Mijamy jeden skręt w prawo na kolejnym skręcamy. Droga prowadzi u podnóża nasypu kolejowego. Troszkę wspinaczki i docieramy do kolejnej śluzy na Kanale Gliwickim. (12) Zjeżdżamy ze śluzy w stronę torów kolejowych. Cały czas lasem przed siebie. Wyjeżdżamy z lasu. Po lewej stronie mamy tory kolejowe. Docieramy do drogi nr 423. Skręcamy w lewo. Za mostem nad Kanałem Kłodnickim skręcamy w prawo. Od razu w lewo między domki jednorodzinne. Droga asfaltowa zmienia się w kamienistą i później w polną. Docieramy do ściany krzewów i skręcamy w prawo. Wyjeżdżamy z polnej drogi i skręcamy w lewo. Jadąc kawałek przed siebie zjeżdżamy z drogi w lewo gdzie znajduje się Fort Fryderyka Wilhelma. (13, 14) Wracamy do głównej. Jedziemy w prawo na most. Po prawej widać śluzę. Na światłach jedziemy w lewo. Następnie skręcamy w prawo w Sądowa. Docieramy do Rynku. Jedziemy prosto przed siebie. Później skręcamy w prawo. Na końcu tej drogi znajdują się mury zamku w Koźlu. Jedziemy w lewo. Później w prawo drogą brukową docieramy to tablic opisujących Zamek. (15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23) Wracamy w dół i jedziemy w prawo. Z ulicy Konopnickiej skręcamy w lewo w Spółdzielców, następnie w lewo w Skarbową. Mijamy dworzec autobusowy gdzie skręcamy w prawo w drogę nr 418. Jedziemy asfaltem wśród samochód. Skręcamy w lewo w stronę Ciska (nr drogi 410). Teraz ta droga wyznacza nam trasę powrotną. Wjeżdżamy na most nad Odrą. (kiedyś stał tutaj most z drewna

🚲 Trasa rowerowa: Kraliky

• Dystans: 107,84 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 24 min.
  • Przewyższenia: 452 m
  • Suma podjazdów: 1 152 m
  • Suma zjazdów: 1 137 m

Rowerzystom trasę poleca Januszek_44

Ze względu na niepewną pogodę - taka asfaltowa trasa, aby w każdej chwili można się było gdzieś schronić. Na trasie różne możliwości zwiedzania: Stare Mesto, Kraliky i widok na ścieżkę w obłokach w Dolni Morava.

🚲 Trasa rowerowa: NA MOST PRZY QUID AD TE

• Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 21,18 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 19 min.
  • Przewyższenia: 54 m
  • Suma podjazdów: 83 m
  • Suma zjazdów: 75 m

Mazi88 poleca tę trasę rowerzystom

KuzniaWsiodełku.pl poleca Ruszamy z parkingu koło stadionu. Kierujemy się na Racibórz. Mijamy Kościół i skręcamy lekko w prawo. Drogą Raciborska jedziemy aż do granicy lasu. Skręcamy w lewo w drogę pomiędzy lasem i szkołą. Jedziemy cały czas prosto. Z lewej mamy działki. Po drodze oglądamy piękno kuźniańskiego lasu. Dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym jedziemy w lewo. (1) Szlak koloru CZERWONEGO. Droga prowadzi do KRASIEJOWA. Po przejechaniu około 2 km skręcamy w lewo (2 aktualnie tego płotu już nie ma) Jedziemy w stronę potoku. Po prawej i lewej stronie są miejsca bytowania bobrów. Na kolejnej krzyżówce (po lewej mamy Leśniczówkę Krasiejów 3) pedałujemy prosto. Mijamy następną Leśniczówkę Wildek (4) Droga szutrowa zmienia się w asfaltową. Wjeżdżamy do wioski. Mijamy straż pożarną i na krzyżówce z główną drogą skręcamy w lewo. Przy przystanku autobusowym skręcamy w prawo w drogę szutrową. Mijamy mały staw.(5) I dotarliśmy do celu wycieczki. (tak wyglądał kiedyś ten most 6, więcej w galerii) Przejeżdżamy przez most i wkraczamy w las. Główną ścieżką prosto podążamy pośród drzew. Docieramy do skrzyżowania z krzyżem. (7) Skręcamy w lewo. Asfaltem dojeżdżamy do Barachowskiej. Skręcamy w lewo i przed siebie do stadionu.

🚲 Trasa rowerowa: Stribrny Pramen

• Dystans: 35,93 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 35 min.
  • Przewyższenia: 430 m
  • Suma podjazdów: 851 m
  • Suma zjazdów: 842 m

Trasę dla rowerzystów poleca Januszek_44

Dziś znowu wieje wiatr , uciekam do lasu , tu znacznie przyjemniej . Z Karpowa kieruje się do granicy polsko czeskiej , Cerny Kout albo przełęcz Karpowska , jak kto woli . Dalej szlakiem granicznym na szczyt Konicek/ Kobyla Kopa / . Podejście dość strome , kamieniste , zostaje pchanie roweru . Potem zjazd w stronę małej czeskiej wioski - Zalesi . PO drodze odnajduje Stribrny Pramen . Powstało tu coś podobnego do znajdującego się w okolicy Jesenika , leśnego baru . Jest cennik , jest skarbonka kasa , tylko napoi brak :) Kawałek dalej jest przecinka lasu i tutaj widok na okoliczne góry jest przepiękny.
Jeszcze przejazd przez Zalesi , podjazd do starego wapiennika i pod wiatr do domu
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Krzyże pokutne pojednania Niemcza , Piława , Bielawa , Pieszyce , Mościsko , Kiełczyn ....

• Dystans: 88,05 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 8 min.
  • Przewyższenia: 229 m
  • Suma podjazdów: 746 m
  • Suma zjazdów: 773 m

Januszek_44 poleca tę trasę rowerzystom

Dziś kolejny dzień poszukiwania krzyży pojednania . Większość jak zawsze stoi przy kościołach , część jednak jest trudna do odnalezienia .
Ale po kolei :
Niemcza - krzyż pokutny przy ogrodzeniu Szkoły Podstawowej
Piława Górna - krzyż pokutny na trawniku przy kościele
Piława Dolna - krzyż pokutny na dachu kościoła

• krzyż pokutny przy ulicy Głównej , za skrzyżowaniem z
    drogą do Bielawy
    Bielawa - koło przystanku MPK , po prawej w drodze do
    Dzierżoniowa
  • wmurowany w szczyt muru na przeciwko posesji przy
    ul Wolności
    Pieszyce Kamionki - na murze kościelnym po lewej stronie bramy
    Pieszyce Piskorzów - koło bramy kościoła
    Mościsko - przywiązany do płotu łańcuchem przy ul Pocztowej
  • w pobliżu kościoła Św Jana Chrzciciela
    Książnica - po prawej stronie za rowerem w drodze do Kiełczyna
    Kiełczyn - przy drodze głównej w kier kościoła
    Tuszyn - koło remizy strażackiej
    Uciechów - po prawej stronie schodów prowadzących do kościoła
    Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: SZLAKIEM UKRYTYCH SKRZYNEK

• Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 20,6 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 17 min.
  • Przewyższenia: 27 m
  • Suma podjazdów: 23 m
  • Suma zjazdów: 30 m

Trasę dla rowerzystów poleca Mazi88

KuzniaWsiodełku.pl poleca:
Jedziemy drogą BARACHOWSKA cały czas prosto asfaltem. Podziwiamy pięknie odbudowany las po pożarze w 1992 roku. Na skrzyżowaniu z drogą OBRĘBOWĄ skręcamy w lewo. Prosto do kolejnego skrzyżowania z drogą DZIERGOWSKĄ. (W lesie po lewej była kiedyś ukryte stanowisko obrony przeciwlotniczej, teraz tego miejsca pilnuje zwierzyna leśna, jest też ukryta skrzynka - 1). Tutaj skręcamy w lewo. Jedziemy przed siebie. Przy znaku KOŁO KAMIENIA skręcamy w lewo. W połowie trasy znajdujemy kolejną skrzynkę. (2, 3, 4) (Ja przy okazji kolejny raz spotkałem kilka sarenek). Na krzyżówce z ZAKAZANĄ skręcamy w prawo i jedziemy tą ścieżką (5) aż do skrzyżowania z OD LOTNISKA. Teraz skręt w lewo i zaraz w prawo w DYREKCYJNĄ. Mijamy wieżę i kawałek dalej kolejna ukryta skrzynka. Prosto przecinamy drogę asfaltową Kuźnia - Dziergowice. Później szlak kolejowy do tych samych miejscowości. I nadal prosto. Przy ostatnim kamieniu (6) skręcamy w lewo (tutaj też jest ukryta skrzynka). Jedziemy teraz drogą asfaltową. Na rozwidleniu zjeżdżamy z asfaltu i jedziemy wzdłuż lasu. Po swojej prawej ręce mamy „elektrycznego pastucha” Mijamy kolejną skrzynkę (dzisiaj ostatnią). Jedziemy przed siebie. Mijamy gospodarstwo rolne, Maxpol. Pojawiają się domki. Skręcamy na asfalt w prawo. Jedziemy równolegle do torów. Skręcamy w lewo na przejazd kolejowy, zaraz za nim znowu w lewo. Asfaltem dojeżdżamy do miejsca startu naszej wycieczki.

🚲 Trasa rowerowa: ŚLUZA SŁAWIĘCICE

• Dystans: 51,56 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 13 min.
  • Przewyższenia: 32 m
  • Suma podjazdów: 99 m
  • Suma zjazdów: 100 m

Trasę dla rowerzystów poleca Mazi88

KuzniaWsiodełku.pl poleca:
Ruszamy w kierunku Kędzierzyna-Koźla drogą 425. Mijamy Dziergowice, Lubieszów. Wyjeżdżamy z lasu w Bierawie i na pierwszym skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Główną drogą jedziemy przez Grabówkę. Dojeżdżamy do drogi 408. Po lewej stronie mamy dużą firmę transportową. Kierujemy się w prawo. Jadąc 408, we wsi Ortowice skręcamy w lewo, aby dojechać drogą asfaltową wśród drzew do Starej Kuźni. W Starej Kuźni skręcamy w lewo (w stronę Kędzierzyna) i śmigamy długą leśną szosą. Mijamy wiadukt i dojeżdżamy do przejazdu kolejowego. Za przejazdem około 100 m skręcamy w prawo i trzymając się szlaku czerwonego, zmierzamy na plac apelowy Byłego Obozu Pracy. Wracamy na szosę i jedziemy w prawo dalej w kierunku Sławięcic. Po lewej stronie drogi nieco oddalone od niej stoją liczne bunkry, schrony i pozostałości poobozowe. Dojeżdżamy do drogi 40 i skręcamy w prawo do Sławięcic. Jadąc drogą nr 40, przejeżdżamy nad kanałem Gliwickim, patrząc w prawo widzimy śluzę. (1) Można podjechać do niej bliżej prawą stroną kanału. Zaciekawieni wjeżdżamy do parku żeby zobaczyć ciekawą architekturę. Wracamy tą samą drogą w kierunku Starej Kuźni. Przed Starą Kuźnią skręcamy jeszcze w lewo żeby zobaczyć historyczne zabudowania, dzisiaj Nadleśnictwo Kędzierzyn-Koźle (z daleka wygląda to jak Latarnia Morska (2). W Starej Kuźni nie skręcamy w prawo w drogę, z której przyjechaliśmy tylko kierujemy się prosto w stronę Kotlarni. W samej miejscowości dojeżdżamy do skrzyżowania z główną drogą. Skręcamy w lewo w stronę Gliwic. Mijamy zabudowania po prawej i lewej stronie. Przy znaku informującym o Kopalni Piasku skręcamy w prawo. Przed samą kopalnią widzimy Stare Lokomotywy (3). Przejeżdżamy przejazd kolejowy i kierujemy się prosto w las. Droga wije się wśród drzew i wyprowadza nas skrzyżowanie z drogą OBRĘBOWĄ gdzie skręcamy w lewo. Teraz cały czas prosto aż do drogi asfaltowej BARACHOWSKIEJ, gdzie skręcamy w prawo. Została nam ostatnia prosta do stadionu.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Krzyże pokutne pojednania Jasienica G , Białą Nyska , Kępnica , Wierzbięcice , Domaszkowice

• Początek trasy: Otmuchów
  • Dystans: 64,81 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 14 min.
  • Przewyższenia: 141 m
  • Suma podjazdów: 606 m
  • Suma zjazdów: 605 m

Rowerzystom trasę poleca Januszek_44

Kolejna trasa w poszukiwaniu krzyży pojednania . Tym razem auto pozostawiłem w czeskiej miejscowości Vidnava . Urocze miasteczko , ze sporym rynkiem , gdzie można spokojnie pozostawić auto . Pierwszy krzyż pokutny odnajduje w kościele w Jasienicy Górnej , leży sobie spokojnie po lewej stronie przy wejściu do kościoła . Kościół był otwarty więc dziś się udało . Teraz już jadę do Białej Nyski , tu krzyż znalazłem koło kościelnego muru . W Kępnicy odnajduje kolejny krzyż wmurowany w mur kościelny , tuż przy schodach wejściowych do kościoła . W Wierzbięciach dwa kolejne krzyże , jeden w zasadzie na wprost sklepu spożywczego, drugi nieco dalej , przy drodze , uszkodzony podczas wypadku drogowego , uszkodzony . Ma zostać przeniesiony do muzeum w Nysie . I ostatni największy krzyż przy kościele w Domaszkowicach . Po drodze był jeszcze krzyż w Niwnicy ...ale jakoś go pominąłem , może następnym razem

🚲 Trasa rowerowa: Jawornik Wielki

• Dystans: 40,96 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 8 min.
  • Przewyższenia: 449 m
  • Suma podjazdów: 657 m
  • Suma zjazdów: 656 m

Januszek_44 poleca tę trasę

Dawno nie byłem na Jaworniku Wielkim , stoi tam niewielka wieża widokowa i kiedyś przyciągała trochę turystów . Ruszam więc w tamtą stronę . Do przełęczy Jaworowej dojeżdżam drogą asfaltową , można singlem . Od przełęczy zaczyna się droga szutrowa , trasa rowerowa przechodzi w szlak pieszy , który chyba jest tu rzadko uczęszczany. Pod samym szczytem dość strome podejście bo podjeździe raczej nie ma co marzyć . Na szczycie pustki , tablica informacyjna leży wywrócona . Wieża w dość dobrym stanie technicznym i widoczność przynajmniej w stronę Topoli i jeziora otmuchowskiego doskonała . Zjeżdżam w stronę przełęczy pod Trzeboniem i singlem wracam do przełęczy Jaworowej . Ta wersja dla roweru jest bardziej praktyczna . Na zjeździe fantastyczny widok na góry bardzkie

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Przygotowanie do wycieczki rowerowej

Najważniejszy jest stan techniczny Twojego roweru. Jeśli wybierasz się na swoją pierwszą wyprawę w sezonie, koniecznie zrób przegląd swojego jednośladu. Co warto zrobić przed rozpoczęciem sezonu? W skład przeglądu wchodzi szereg czynności do wykonania. Są to między innymi:

• sprawdzenie napędu, przerzutek, linek oraz hamulców
  • dopompowanie kół
  • wyczyszczenie ważnych elementów

W skład przeglądu wchodzą również inne czynności. Rower powinno się serwisować przynajmniej raz w roku, by mieć pewność, że jest odpowiednio sprawny i by móc cieszyć się nim dłużej. Podczas jazdy mocno eksploatujemy sprzęt, dlatego tak istotne jest, by o niego dbać.

Można samodzielnie serwisować swój rower, chociaż do tego wymagana jest odpowiednia wiedza. W Internecie nie brakuje poradników na ten temat. Jeśli jednak wolisz, by Twoim jednośladem zajęli się specjaliści możesz oddać sprzęt do serwisu rowerowego.

Taki przegląd najlepiej jest wykonywać przed rozpoczęciem sezonu. Po sezonie też warto o niego odpowiednio zadbać. Pamiętaj, że im bardziej skrupulatnie będziesz dbać o sprzęt, tym dłużej Ci on posłuży.

Jeśli Twój sprzęt jest gotowy do użytku, pozostaje Ci zaplanować trasę i ruszać w drogę!

Co zabrać na wycieczkę rowerową?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Najciekawsze miejsca w woj. opolskim. Które atrakcje odwiedzić?

Woj. opolskie słynie z pięknej przyrody – amatorzy jazdy jednośladem nie powinni się tam nudzić. Jednym z najpiękniejszych miejsc stworzonych przez naturę jest wygasły wulkan, czyli Góra Świętej Anny. Kontakt z opolską florą i fauną zapewniają też pozostałe szczyty – Góry Opawskie, których szlaki przeprowadzą was przez najładniejsze tereny regionu. Okolice miejscowości Moszna kryją z kolei piękny park, zlokalizowany przy jednym z najpiękniejszych zamków w kraju. Chcąc zwiedzić podobne obiekty zachęcamy was do skierowania się w stronę pozostałych budowli na Opolskim Szlaku Zamków i Pałaców. Pełną zabytków stolicę regionu – Opole – także spokojnie zwiedzicie z perspektywy siodełka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?