Bednarz o UFA Sports: Ta umowa daje nam większe możliwości

Jakub Podsiadło
Jacek Bednarz, prezes Wisły Kraków
Jacek Bednarz, prezes Wisły Kraków Andrzej Banaś/Polskapresse
Na wtorkowej konferencji prasowej prezes Wisły Kraków, Jacek Bednarz, ujawnił szczegóły podpisanej przed tygodniem umowy z firmą UFA Sports. Agencja będzie odpowiadać za marketing i poszukiwania sponsora dla "Białej Gwiazdy".

Od ubiegłego wtorku nowym partnerem marketingowym Wisły Kraków jest niemiecka firma UFA Sports. Agencja ma przejąć obowiązki wiślackiego działu marketingu, który z podpisaniem umowy z firmą przestanie działać na dotychczasowych zasadach. Szczegóły i cele umowy na wtorkowej konferencji prasowej przedstawili prezes Wisły Jacek Bednarz i wiceprezes UFA Sports, Nikolaus van Doetinchem.

- Po przenosinach do bazy treningowej w Myślenicach i porozumieniu z miastem w sprawie dzierżawy stadionu, zrobiliśmy kolejny krok w kierunku profesjonalizacji klubu - zaczął Bednarz. - Zawarliśmy umowę, która daje nam nowe możliwości - znacznie większe niż dotychczas. Czekają nas poważne wyzwania, dlatego potrzebny nam silny partner marketingowy. Liczymy, że współpraca z UFA Sports będzie wieloletnia i udana dla obu stron.

Wtórował mu przedstawiciel firmy, wiceprezes Nikolaus von Doetinchem. - Jesteśmy bardzo dumni, że możemy współpracować z Wisłą. (...) Na polskim rynku działamy już od kilkunastu lat. Oferujemy Wiśle nasze doświadczenie, które mamy na lokalnym i międzynarodowym rynku. Nasz zespół marketingowy jest na miejscu i rozpoczął pracę dzisiaj. Docelowo będzie liczył więcej niż pięć osób, które są gotowe do pracy teraz.

Umowa między Wisłą a UFA Sports została zawarta na okres dziesięciu lat, z klauzulami umożliwiającymi ich skrócenie w razie niezadowalających efektów współpracy. - Budowanie strategii i trwale funkcjonującego marketingu, to nie sprint, ale raczej bieg długodystansowy - tłumaczył Jacek Bednarz. Zadaniem nowego partnera Wisły, oprócz doglądania bieżących spraw marketingowych, będzie poszukiwanie sponsorów dla "Białej Gwiazdy", począwszy od reklamodawców na koszulki piłkarzy, aż po sponsora tytularnego dla stadionu przy ulicy Reymonta. - Nowy sponsor na koszulkach to nie kwestia kilku dni, choć w tej kwestii jestem optymistą - wyjaśnił van Doetinchem. - Znalezienie sponsora tytularnego dla stadionu będzie zależało od naszej ścisłej współpracy z miastem - powiedział.

Prezes Wisły potwierdził, że UFA Sports nie będzie odpowiadać za dystrybucję biletów na mecze Wisły, przynajmniej w najbliższej przyszłości i zauważył, że współpraca z zewnętrzną firmą to nie krok w tył, lecz naprzód. - Jeżeli garnitur się brudzi, to idziemy do pralni, bo doskonale wiemy, że tam wypiorą go lepiej od nas. To samo jest z firmą UFA Sports - kupujemy zewnętrzną usługę na wysokim poziomie. Nie można mówić, że każdy klub w Polsce jest tak samo atrakcyjny dla takich firm. Kraków, ze względu na wyniki sportowe, potencjał i frekwencję na stadionie jest w ścisłej czołówce najbardziej atrakcyjnych miast. Nie każdy może współpracować z taką firmą, jak Wisła. Inne kluby musiałyby budować podobną markę przez kilka dekad - zakończył.

Firma UFA Sports powstała w latach 80. ubiegłego wieku. Oprócz współpracy z wieloma klubami sportowymi z Niemiec, agencja reprezentuje między innymi Ekstraklasę SA i PKOl. Więcej o UFA Sports TUTAJ.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gol24.pl Gol 24