Gdzie i jak ćwiczyć? Najlepiej zacząć od... domu

ap/Naszemiasto.pl
Gdzie i jak ćwiczyć?
Gdzie i jak ćwiczyć? Polska Press
Udostępnij:
Na liście postanowień noworocznych znalazła się utrata wagi? Wskakuj w dresy! Zbędne kilogramy możesz stracić, nie tylko katując się na siłowni.

Postaw na ruch
Jeśli lubisz się ruszać, pomyśl o aerobiku. Rytm muzyki pomoże ci utrzymać odpowiednie tempo treningu i nawet nie poczujesz, kiedy skończysz kolejną serię powtórzeń. Ćwiczeń jest tak samo wiele jak stopni ich intensywności, więc nawet gdy mięśnie już się przyzwyczają do konkretnego obciążenia, możesz wprowadzić nowy element. Aerobik znajdziesz w grafiku większości klubów fitness i siłowni.

Fajną formą ruchu są też zajęcia taneczne. Tu korzyści są dwie: nie tylko w łatwy sposób pożegnasz się ze zbędnymi kaloriami (szczególnie tymi świątecznymi), ale też na kolejnej imprezie zaskoczysz znajomych ciekawym układem tanecznym.

Siła mięśni

W Polsce coraz większą popularność zyskuje crossfit, czyli trening, podczas którego dosłownie wylewa się siódme poty na rzecz budowania i wzmacniania mięśni oraz wytrzymałości. Czym dokładnie jest crossfit? To uniwersalny zestaw przekrojowych ćwiczeń. Łączy klasyczne treningi siłowe (przysiady, podciąganie się na drążku) z ćwiczeniami biegowymi, skokami, a nawet jazdą na rowerze. Trening ma na celu poprawę sprawności w dziesięciu obszarach fizycznych. Charakterystyczne dla crossfitu jest to, że każdy trening wygląda inaczej, a ćwiczenia są bardzo męczące.

Podobnie jak crossfit na masie ciała bazują również ćwiczenia TRX, które wykonuje się przy użyciu specjalnych przyrządów (taśm i lonż). Na treningach organizm między innymi wzmacnia się i staje się bardziej elastyczny. Niech o intensywności ćwiczeń świadczy to, że stworzył je były amerykański komandos SEALS.

Pracą własnych mięśni świetnie można też wyrzeźbić sylwetkę podczas wspinaczki na ściance. Zamiast robić dziesiątki brzuszków i przysiadów, wchodź na górę! Wspinając się, wzmacniamy równocześnie różne partie ciała - od dłoni, ramion i mięśni brzucha po uda i łydki. Ten rodzaj sportu pomaga też walczyć z własnymi słabościami i lękami. Ci, którzy złapali bakcyla, przyznają, że motywuje ich chęć wspinania się na kolejne poziomy trudności. A jak z bezpieczeństwem? Mimo że wielu uważa wspinaczkę za sport ekstremalny, ćwiczenia w klubach są zupełnie bezpieczne.

Bez wychodzenia z domu

Dbanie o sylwetkę bez wychodzenia z przytulnych czterech ścian też jest możliwe, a brak miejsca na sprzęt nie jest wymówką. Do ćwiczeń w domowym zaciszu idealnie nadaje się taśma (guma) treningowa, którą za kilkanaście złotych można kupić w większości sklepów sportowych. Co ciekawe ten niewielki sprzęt "zastępuje" większość maszyn treningowych, bo przy jego użyciu można pracować nad każdą partią ciała. Ważny przy wyborze odpowiedniej taśmy od ćwiczeń jest jej kolor - wskazuje na stopień sprężystości, czyli obciążenie.

Dodatkową zaletą taśmy treningowej jest jej niewielki rozmiar, dzięki czemu zawsze można ją zapakować do walizki i ćwiczyć nawet w podróży.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gol 24
Dodaj ogłoszenie