Przepis na sukces. Jak zmieniała się FIFA na przestrzeni lat? Historia serii gier FIFA (94-19)
15. FIFA 17
Całkowicie nowy silnik graficzny Frostbite zapewnił niesamowity realizm w rozgrywce. Najważniejszym aspektem były jednak zmiany w trybie Ultimate Team. W tej chwili stanowi on około 70% całej rozgrywki. Cała przemiana rozpoczęła się właśnie w FIFIE 17.
Pierwszą ważną kwestią było wprowadzenie tzw. "Wyzwań Budowania Składów". Zalegające, niepotrzebne i nieschodzące na rynku transferowym karty piłkarzy mogliśmy wymienić na paczki, z których wypadali nam kolejni zawodnicy. Tak, dobrze rozumujecie. Ultimate Team zmuszał do wydawania kart, by posiadać jeszcze więcej kart. Dla graczy była to świetna zabawa (raz na kilkaset trafiały się świetne karty), a dla EA Sports wynalazek pokroju perpetuum mobile. Dodając fakt, że paczki można było również kupić za inną walutę, wartą realne pieniądze, "Elektronicy" wiedzieli już, że trafili na żyłę złota.
Kolejną nowością były zawody FUT Champions. Były to weekendowe turnieje, których poziom był niezwykle wysoki. Cotygodniowe turnieje i miesięczne nagrody wręcz zmuszały graczy do pozostania przed ekranem i zagrania wszystkich dostępnych spotkań, by osiagać jak najwyższe dywizje i zgarniać jak najlepsze nagrody.
Do trybu kariery dodano tzw. "Kompleksowe zarządzanie klubem". Jako menedżer otrzymujemy oczekiwania zarządu, które musimy spełnić. Są to m.in. sukcesy klubu w kraju, za granicą, finanse i rozwój młodzieży. Gra FIFA 17 wprowadzała też do trybu kariery mechanizm szacowania wartości klubu — napisany od zera system uwzględniający różne źródła dochodu i różne ponoszone wydatki. W dodatku gracz mógł wybrać sylwetkę swojego trenera, która towarzyszyła mu przez całą karierę i pokazywana była w trakcie powtórek i podsumowań meczów.
W FIFIE 17 zadebiutował także tryb "Droga Do Sławy". Gracz wciela się postać Alexa Huntera, młodego piłkarza, próbującego zostawić swój ślad na boiskach Premier League. Fabularny tryb w FIFIE był swoistą rewolucją, która trwa 3 sezony.