Jedna na cztery kobiety w Polsce jest kibicem piłki nożnej

Rafał Rusiecki / Dziennik Bałtycki
Okazuje się, że co czwarta Polka jest kibicem piłki nożnej
Okazuje się, że co czwarta Polka jest kibicem piłki nożnej Grzegorz Gałasiński/Polskapresse
Wydawać by się mogło, że kobiety omijają futbol wielkim łukiem, a jeśli już skupiają się na piłkarskim widowisku, to tylko dlatego, że chcą zobaczyć znanych zawodników w obcisłych spodenkach i koszulkach. Ten, kto tak myśli, jest w błędzie.

Nie wszystkie kobiety unikają telewizyjnych transmisji sportowych. Tak wynika z badania przeprowadzonego niedawno przez firmę MasterCard, jednego ze sponsorów Euro 2012. Połowa kobiet, kiedy ich partner ogląda mecz, zostaje w domu i zajmuje się innymi zajęciami - czyta książki, gotuje, sprząta, ogląda film w drugim telewizorze albo po prostu idzie spać. Natomiast aż 40 procent Polek ogląda mecze razem z partnerem. Tylko 7 procent z nich decyduje się opuścić na ten czas swojego mężczyznę i spotkać się z koleżankami poza domem, a 1,7 proc. idzie na zakupy.

Dlaczego kobiety śledzą mecze piłkarskie? Tylko 5 procent ogląda je ze względu na atrakcyjnych piłkarzy i tylko 1 na 100, aby przypodobać się swojemu partnerowi. Natomiast co trzecia Polka ogląda spotkania piłkarskie, ponieważ interesuje się piłką nożną, a 15 procent wspólnie spędza tak czas ze swoimi znajomymi.

Dlaczego - według pań - ich partnerzy siadają przed telewizorem i kibicują swojej drużynie? Badanie MasterCard pokazuje, że według kobiet, mężczyźni nie oglądają meczów ze względu na zainteresowanie piłką nożną. Połowa z nich uważa, że jest to dla panów wyłącznie przerwa w myśleniu. Co czwarta kobieta w Polsce nie wie i nie rozumie, dlaczego mężczyźni oglądają piłkę nożną. Mniej więcej tyle samo pań sądzi, że mecz jest dla ich partnerów okazją do spotkania się z kolegami i picia alkoholu. Ale niewiele z nich (raptem 3 procent) uważa, że mężczyźni używają meczu, jako pretekstu do zwolnienia z domowych obowiązków.

- Piłka nożna i kibicowanie jest kojarzone głównie z mężczyznami - mówi Katarzyna Wojda z MasterCard Europe Oddział w Polsce. - Ciekawe jest to, że badanie obala stereotypy na temat kobiet i piłki nożnej. Coraz więcej z nas interesuje się tym sportem i dzieli tę pasję ze swoimi partnerami oraz znajomymi. To dobra prognoza na zbliżające się mistrzostwa Europy.

Dziennik Batycki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gol24.pl Gol 24