Pełne oświadczenie prezesa Polish Sport Promotion w sprawie odwołania meczu Cracovia - Wolfsburg

Sebastian Chmielak
Saga z organizacją spotkania Cracovia - Wolfsburg trwała od kilku dni. Od wczoraj wiemy, że do pojedynku nie dojdzie, a kością niezgody tradycyjnie były pieniądze.

Mecz krakowskiej drużyny z wicemistrzem Niemiec miało być świetna promocja stolicy Małopolski w wielu krajach. Jednak jak się okazało firma PSP z tytułu promocji oraz transmisji spotkania zarobiłaby ogromne pieniądze, a miasto Kraków nie dostałoby z tego tytułu ani złotówki. Warto dodać, że na promocję tego wydarzenia Kraków miał wydać 300 tysięcy złotych. Nie dziwi, więc fakt, że włodarze ze stolicy Małopolski zaczęli coraz mniej przychylnie patrzeć na organizację tego wydarzenia. Wczoraj dowiedzieliśmy się oficjalnie, że miasto Kraków wycofuje się z przedsięwzięcia jakim miał być mecz Cracovia - Wolfsburg.

Dziś prezes Polsih Sport Promotion Tomasz Rachwał wydał oświadczenie, w którym potwierdził odwołanie spotkania Cracovia - Wolfsburg oraz podkreślił, że pierwszy raz spotyka się z takim brakiem profesjonalizmu ze strony partnerów biznesowych, w tym przypadku oczywiście mowa o włodarzach miasta Kraków.

OŚWIADCZENIE TOMASZA RACHWAŁA PREZESA PSP W ZWIĄZKU Z ODWOŁANIEM MECZU CRACOVIA – VFL WOLFSBURG

Oficjalnie potwierdzam odwołanie meczu Cracovia – VfL Wolfsburg, który miał odbyć się 12 lipca br. Powodem odwołania spotkania jest wycofanie się głównego partnera – miasta Kraków. Decyzję otrzymaliśmy we wtorek 30 czerwca, czyli na 10 dni przed planowaną imprezą.

W związku z tym nie jesteśmy w stanie zrealizować tej imprezy i zmuszeni zostaliśmy do podjęcia radykalnych kroków. Jest nam niezmiernie przykro, iż z tego powodu ucierpią na tym kibice, którzy zdążyli już kupić bilety z nadzieją na obejrzenie widowiska między krakowskim klubem a aktualnym wicemistrzem Bundesligi oraz zdobywcą Pucharu Niemiec.
Ucinając spekulacje oraz różne opinie dotyczące kontraktowania imprezy, co ma również wpływ na wizerunek naszej firmy, chciałem zaznaczyć, że proces prezentacji oferty oraz negocjacji z Miastem Kraków trwał - nie jak to przedstawili niektórzy przedstawiciele Miasta kilka dni przed decyzją o wycofaniu się z imprezy - lecz od marca br. Ten harmonogram potwierdzony został również przez Pana Janusza Kozioła w oficjalnych wypowiedziach do mediów. Pod koniec maja otrzymaliśmy finalną wersję budżetu w kwocie 300 tys. złotych, co zostało potwierdzone na spotkaniu z przedstawicielami Miasta na początku czerwca. Od tego czasu była również procedowana umowa i zatwierdzanie materiałów promocyjnych ze strony Miasta.
Na bazie ustaleń i deklaracji Miasta Kraków nasza firma podjęła się organizacji meczu w Krakowie, wraz z wzięciem na siebie kosztów i konsekwencji organizacyjnych (miedzy innymi kontraktowania drużyn). Od połowy czerwca ruszyła kampania, która uwzględniała ekspozycje Miasta Kraków, która również została zaakceptowana przez przedstawicieli Miasta.
Chciałem również ustosunkować się do spekulacji w mediach o znikomej wartości medialnej wydarzenia. Argumentacja ta jest niepoważna ze względu na szeroki aspekt transmisji międzynarodowej imprezy, gdzie bezpośrednim parterem naszej firmy w dystrybucji sygnału jest Niemiecka Bundesliga. Impreza miała być pokazana w ekskluzywnym pakiecie „Bundesliga World Tour“ z transmisją do ponad 150 krajów na całym świecie. Chciałem nadmienić, że niewiele imprez w Polsce może pochwalić się tak dużym zasięgiem mediowym.

Po raz pierwszy w historii naszej firmy spotkaliśmy się z tak dużym brakiem profesjonalizmu i niepoważnym traktowanie partnerów biznesowych. Oczywiście firma PSP Polish Sport Promotion, organizator meczu skontaktuje się ze wszystkimi, którzy kupili bilety na mecz. Szczegółowa procedura zwrotu kosztów podana zostanie pod koniec tego tygodnia. Na wszelkie pytania dotyczące zwrotu biletów odpowiada na bieżąco Biuro Obsługi Klienta: [email protected] i [email protected]. Z naszej strony gwarantujemy, iż każdy z kibiców otrzyma zwrot poniesionych kosztów oraz dodatkowe profity na nasze kolejne imprezy sportowe.

Tomasz Rachwał
Prezes PSP Polish Sport Promotion

Czytaj więcej: Gdańsk zamiast Krakowa! Lechia zagra u siebie z Wolfsburgiem

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gol24.pl Gol 24