- Ta uchwała nie dotyczy sprzedawanych przez nas karnetów ani promocyjnych biletów w cenie 1 zł - powiedziała rzeczniczka Ruchu Donata Chruściel.
Po raz pierwszy ten system zaczął obowiązywać od listopadowego meczu z Lechem Poznań. Występ "Kolejorza" obejrzało na Cichej 7,5 tysiąca widzów. Z tego jednak dwa tysiące weszło na stadion na podstawie karnetów, a ponad 1,5 tysiąca kupiło promocyjne bilety. Dla kibiców przekazano więc sumę blisko 4 tysięcy złotych, którą mogła dysponować współpracująca z klubem grupa Ultras Niebiescy.
- Nie znaczy to jednak wcale, że dostaliśmy te pieniądze do ręki - wyjaśnia proszący o anoniowość jeden z członków grupy. - Wypłaty odbywają się na podstawie przedstawianych przez nas faktur. Możemy na nie kupić farby i materiały na transparenty oraz przyrządy do malowania, ale nie race.
Wiosną współpraca klubu z grupą Ultras Niebiescy była kontynuowana. Kibice dostali po złotówce z biletów na mecze z Lechią Gdańsk i GKS Bełchatów. W sumie uzbierały się z tego kolejne trzy tysiące złotych wypłacane na takich samych zasadach jak poprzednio. Fani Ruchu mieli także obiecane po 2 zł z każdej sprzedanej okolicznościowej koszulki na Wielkie Derby Śląska, ale ta akcja nie została jeszcze rozliczona.
- Zależało nam na ładnej oprawie meczu z Górnikiem Zabrze, ale po tym co się stało w trakcie Wielkich Derbów Śląska musimy spotkać się z naszymi kibicami i zastanowić jak dalej ma wyglądać ta współpraca. Chcemy, aby spotkania na Cichej miały atrakcyjną oprawę, lecz nie można przy tym łamać prawa - stwierdziła Donata Chruściel.
Przypomnijmy, że za naganne zachowanie kibiców Ruchu chorzowski klub będzie musiał zapłacić 20 tys. zł kary. Sympatycy Niebieskich wstępnie wyrazili wolę pokrycia tych kosztów i teraz zastanawiają się skąd wziąć taką sumę. Na razie pieniądze te zostaną potrącone z najbliższej transzy dla Ruchu z tytułu sprzedaży praw telewizyjnych Canal+.
Sprawą współpracy klubów ze swoimi kibicami w najbliższym czasie zajmie się Ekstraklasa SA. - Przygotowujemy projekt karty praw kibica, która określi jak obie strony mają dbać o bezpieczeństwo na stadionach i kształtowanie się pozytywnego wizerunku klubu oraz całej ligi - powiedział Marcin Stefański, dyrektor Logistyki Rozgrywek Ekstraklasy SA, pilotujący ten projekt.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?