Zarząd Podbeskidzia odpiera zarzuty stawiane przez kibiców

Dominik Wardzichowski
Marek Glogaza, prezes Podbeskidzia Bielsko-Biała
Marek Glogaza, prezes Podbeskidzia Bielsko-Biała T-Mobile Ekstraklasa/x-news
Podczas niedzielnego spotkania z Widzewem, kibice Podbeskidzia mogli podpisać petycję, w sprawie odwołania z funkcji prezesa klubu Marka Glogazy. Zarząd postanowił odnieść się do stawianych mu zarzutów i opublikować swoje stanowisko na oficjalnej stronie klubu.

1. Nie nawiązano współpracy z nowymi sponsorami strategicznymi, jak latem obiecywano.

Wzmacnia się pozycja naszego Partnera Strategicznego - Gminy Bielsko-Biała. Zapewni to klubowi stabilność oraz dobry wizerunek, zwłaszcza w sytuacji budowy nowego stadionu. Mimo ogólnego kryzysu gospodarczego i braku stabilizacji na rynkach w Polsce i na całym świecie, 21 czerwca 2012 roku klub TS Podbeskidzie S.A. pozyskał nowego Sponsora Głównego - Pośrednictwo Finansowe Kredyty-Chwilówki Sp. z o.o. (to trzeci Sponsor Główny naszego klubu). Dzięki umowie na koszulkach naszego zespołu pojawiło się nowe logo Sponsora Głównego. Co ważne umowa została zawarta na okres całego sezonu 2012/2013. Dodatkowo w rundzie jesień 2012 klub pozyskał kilku nowych Sponsorów i Partnerów, jak firmy: ZIAD Bielsko-Biała, PKS Bielsko-Biała, Ceramika Pilch, Coca-Cola Company, Vita-Sport/Adidas, KARO Elektro, Woj-Tur, Kontakt-Simon oraz NTI.

2. Źle prowadzony marketing klubu w Bielsku-Białej przyczyniający się do znacznego spadku zainteresowania meczami.

W rundzie jesiennej 2012 roku, mimo słabszych wyników sportowych, a także ogólnopolskiej tendencji spadku frekwencji na innych stadionach, klub nie odnotował spadku ilości kibiców na stadionie w Bielsku-Białej. Przeciwnie - nastąpiło zwiększenie frekwencji poprzez większą ilość sprzedanych karnetów. W rundzie jesiennej zmniejszyła się natomiast ilość miejsc na stadionie, poprzez usunięcie trybuny za bramką, a także wyłącznie trybuny dla kibiców przyjezdnych.

Dzięki dużej aktywności marketingowej klubu docieramy do coraz większego grona kibiców w całym regionie, a także stajemy się coraz bardziej medialnym klubem w Polsce. Większość akcji i projektów zostaje doceniona poprzez media ogólnopolskie. Najważniejsze działania reklamowe obejmują umieszczanie plakatów meczowych na terenie miasta, w placówkach państwowych dzięki współpracy ze Starostwem Powiatowym oraz autobusach PKS, emisję spotów związanych z meczami w Radiu Planeta oraz Antyradiu, promocję spotkań poprzez ekrany LED w Bielsku-Białej oraz serwisy internetowe - www.beskidzka24, www.BB365.info.

Ponadto klub TS Podbeskidzie S.A. jest organizatorem wielu eventów. Wspomnieć można kilka najważniejszych: Suzuki Patrol, spotkania z dziećmi w ramach projektu "Podbeskidzie z klasą", akcja "Oddaj krew - idź na mecz", akcje świąteczne, spotkania piłkarzy u naszych partnerów (Kraina Kropka, CH-R Gemini Park). Wszelkie działania marketingowe - te obecne i planowane - ujęte zostały w strategii rozwoju klubu na najbliższe lata.

3. Źle zaplanowany okres przygotowawczy do sezonu doprowadził do fatalnej formy piłkarzy w pierwszej rundzie obecnego sezonu.

Przygotowania do sezonu 2012/2013 objęły obowiązkowe badania oraz szczegółowe badania wydolnościowe, obóz w Warce oraz treningi na pobliskich obiektach. Ówczesny trener Robert Kasperczyk przedstawił raport zarówno po badaniach, jak i przed rozgrywkami. Wynikało z niego, że zespół jest lepiej przygotowany, niż w rundzie wcześniejszej. Zarówno Zarząd klubu, jak i Rada Nadzorcza w dobrej wierze przyjęły taką informację do wiadomości. Z pewnością trener Kasperczyk przedstawił informacje zgodne ze stanem faktycznym To jednak jest sport i nie wszystko da się przewidzieć. Niemniej dopełniliśmy wszelkich starań, by przygotowania do sezonu były zgodne z życzeniami i planami treningowymi sztabu szkoleniowego. Przypominamy, że obóz tygodniowy odbyliśmy w jednym z najlepszych ośrodków sportowych w całym kraju - podwarszawskiej Warce, gdzie podczas tegorocznych Mistrzostw Europy przebywała reprezentacja Chorwacji. Warunki letnich przygotowań w okresie lipca i sierpnia były zatem w pełni optymalne i komfortowe.

4. Brak współpracy ze środowiskiem kibicowskim klubu.

Zarząd Klubu TS Podbeskidzie S.A. realizuje w stu procentach umowę ze Stowarzyszeniem Kibiców w każdym zakresie, zapewniając m.in. tańsze bilety na mecze w Bielsku-Białej w sektorze XII, przekazywanie środków finansowych dla Stowarzyszenia z reklam na stronie internetowej klubu i pomoc przy organizacji wyjazdów na mecze. Zarząd klubu jest otwarty na współpracę z kibicami, co potwierdza chęć i organizowanie regularnych spotkań z przedstawicielami Stowarzyszenia. Zawsze jednak będziemy zwalczać rasizm, ksenofobię i antysemityzm, nie dopuszczając do eskalacji podobnych incydentów.

5. Piłkarze nadal nie otrzymali wynagrodzenia za awans do T-Mobile Ekstraklasy.

Do spłaty pozostała ostatnia rata wynikająca z premii za awans. Na bieżąco realizujemy wszystkie zobowiązania wynikające z kontraktów z zawodnikami. Uznaliśmy, że te zobowiązania są najważniejsze. Natomiast wspomniana wyżej część premii zostanie spłacona najszybciej, jak to możliwe po skonstruowaniu nowego budżetu, rzecz jasna w ścisłym porozumieniu z zawodnikami.

6. Klub nadal posiada deficyt budżetowy.

Sytuacja jest nieporównywalnie lepsza w odniesieniu do tej z przełomu lat 2011/2012. Warto zauważyć, że jesteśmy klubem z jednym z najstabilniejszych, choć najskromniejszych budżetów w całej ekstraklasie. Klub nie ma większych problemów z płynnością finansową, m.in. dzięki silnemu wsparciu miasta i akcjonariuszy, jak również dzięki poczynionym oszczędnościom, z których najistotniejsze to rozwiązanie kontraktów z zawodnikami, którzy kosztowali bardzo dużo, a nie mieścili się w podstawowej osiemnastce, jak np. Sergio Luis Dezan, Ivan Ćurić czy Łukasz Mierzejewski.

7. Opieszałość wprowadzania zmian personalnych w sztabie szkoleniowym klubu.

Decyzja o zwolnieniu trenera Roberta Kasperczyka wymagała przemyśleń i konsultacji. Każdy ma prawo do własnego osądu, ale nie ma pewności, że gdyby odszedł wcześniej, to wtedy zespół zacząłby seryjnie wygrywać. Natychmiastowe, szybkie dokonywanie zmian personalnych ma tyle samo zwolenników, co przeciwników. Różnie się to odbywa. W niektórych klubach asystenci pracują tymczasowo nawet dłużej. Gdzie indziej od razu zatrudnia się nowego trenera. Nie da się wszystkiego załatwić "od ręki". Jednocześnie nie było żadnego ultimatum dla trenera Kasperczyka przed meczem w Bełchatowie.

8. Brak wykwalifikowanych pracowników na najważniejszych stanowiskach w klubie mających znaczący wpływ na jego rozwój.

W ocenie osób pracujących w klubie najważniejsze kryteria to: fachowość, kwalifikacje i przydatność zawodowa pracowników. Za poszczególne działy odpowiedzialne są osoby właściwie wykształcone, znające się na sporcie i pracujące z zaangażowaniem na rzecz dalszego rozwoju klubu. W 90 procentach są to pracownicy przyjmowani jeszcze przez poprzednie władze klubu.

9. Brak planu rozwoju juniorów SMS BBTS.

W klubie zatrudniono trenera-koordynatora, który wprowadza nowoczesny system szkolenia młodzieży. Trwają poszukiwania terenu pod budowę bazy treningowej na potrzeby klubu. Ponadto powołana zostanie rada ds. transferów w grupach młodzieżowych, w której skład wejdą przedstawiciele BBTS oraz TS Podbeskidzie S.A. Dodatkowo w przygotowanej strategii klubu na najbliższe lata zawarte są ściśle określone cele dotyczące rozwoju szkolenia młodzieży jako jednego z priorytetowych zagadnień.

10. Brak planu ratowania klubu przed spadkiem z najwyższej klasy rozgrywkowej i profesjonalizmu przy podpisywaniu umów z zawodnikami, co może doprowadzić do utraty kluczowych dla klubu graczy.

Jeszcze w trakcie rundy jesiennej wdrożono plan mający na celu poprawienie wyników drużyny. Dowodem na to jest pozyskanie doświadczonych piłkarzy - Dariusza Pietrasiaka i Ireneusza Jelenia oraz zmiana trenera zespołu Podbeskidzia. Nie ma jednej, doskonałej recepty na ratowanie klubu przed spadkiem. Należy także pamiętać o ograniczeniach związanych z przepisami PZPN. W trakcie sezonu do rozgrywek nie może być zgłoszonych więcej niż 25 piłkarzy. Limit został wyczerpany, stąd konieczność dogrania rundy piłkarzami obecnej kadry, zaakceptowanymi przez sztab szkoleniowy prowadzony przez nowego trenera. Pamiętać należy, że wszelkie umowy transferowe są przygotowywane pod okiem prawników i zawierają zapisy bezpieczne dla klubu.

Obecnie istnieje strategia zapisana w procedurze dotyczącej budowania zespołu i doboru zawodników. Zawsze należy pamiętać jednak, że podstawowym ograniczeniem jest wielkość budżetu i spłata zaległości. W dalszym ciągu, niezależnie od bieżących rezultatów sportowych, trzon zespołu oparty będzie o środowiska lokalne i region Podbeskidzia.

Prowadzone są rozmowy na temat przedłużenia kontraktów z kluczowymi zawodnikami, dla dobra negocjacji nie ujawniamy nazwisk. W najbliższych dwóch dniach przeprowadzamy kompleksowe badania zawodników i m.in. wyniki tych badań będą podstawą do dalszych rozmów. Zaznaczamy, że z wszystkimi zawodnikami rozmowy są lub będą prowadzone, co dotyczy również tych piłkarzy, którzy nie mieszczą się w składzie.

źródło: Podbeskidzie Bielsko-Biała

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gol24.pl Gol 24