Kolorystyka Brazuca Final Rio nawiązuje do złoto-zielonego designu Pucharu Świata FIFA i jest nową odsłoną piłki brazuca, czyli oficjalnej futbolówki turnieju, zaprezentowanej w grudniu 2013 r. Ubiegłoroczna premiera brazuca była częścią kampanii adidas na Mistrzostwa Świata 2014: “all in or nothing”. Piłkę prezentowali fanom ikony światowego futbolu oraz celebryci: Zinedine Zidane, Cafu, Samuel L Jackson oraz Hugh Jackman. brazuca odwiedziła nawet Papieża Franciszka w Watykanie.
Przed premierą, brazuca oraz Brazuca Final Rio przeszły ponad 2,5 letni okres testowy, w który zaangażowanych było ponad 600 najlepszych piłkarzy świata z 30 drużyn i 10 krajów. Dzięki temu stały się najbardziej przetestowanymi piłkami w historii adidas, dopasowanymi do gry w każdych warunkach. W próby zaangażowano m.in. takie kluby jak AC Milan, Bayern Monachium, Palmeiras i Fluminense oraz największe piłkarskie nazwiska, wśród nich Leo Messi, Iker Casillas, Bastian Schweinsteiger i Zinedine Zidane.
Technologia użyta w produkcji piłki brazuca jest identyczna jak w przypadku Tango 12 (futbolówka Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012™), Cafusa (Puchar Konfederacji) oraz bardzo popularnej Oficjalnej Piłki Meczowej Ligi Mistrzów. Wprowadzono jednak zmiany w strukturze składającej się z sześciu identycznych paneli. Uzyskano dzięki temu unikalną symetrię, zapewniającą lepszą przyczepność, prowadzenie, stabilność oraz aerodynamikę na boisku. Piłka brazuca została gruntownie przetestowana żeby wypełnić oraz przekroczyć wymogi dotyczące piłek meczowych stawiane przez FIFA i zagwarantować optymalną wydajność w każdych warunkach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?