Sponsorem strategicznym GKS Katowice została Aasa Polska SA.
Umowa została podpisana na rok. Firma patronatem objęła nie tylko zespół Jerzego Brzęczka, ale także grupy młodzieżowe oraz sekcję siatkarską i tenisistów. - Po wielu staraniach pojawił sie partner, który zechciał nam zaufać i pojawić się na przodzie koszulek piłkarzy - stwierdził prezes klubu, Wojciech Cygan. - Działania o pozyskanie takiej firmy prowadziliśmy od 2012 roku, teraz osiągnęliśmy cel. To ważny dzień dla całej idei wielosekcyjnego GKS-u.
Negocjacje z firmą Aasa były dynamiczne i trwały raptem trzy miesiące. - Naszym hasłem jest "bliżej ludzi". Uznaliśmy, że wspieranie sportu świetnie się w to wpisuje i nasze poszukiwania zbiegły się z poszukiwaniami GKS-u. Gdy zadaliśmy pytanie: jaki ma być GKS, usłyszeliśmy odpowiedź: - chcemy być jak Barcelona, uznaliśmy, że trafiliśmy pod dobry adres. W dodatku GKS działa na wielu płaszczyznach zarówno sekcyjnych, jak i wiekowych - mówi Tomasz Kwiecień, prezes Aasa. - Jesteśmy firmą pożyczkową, ale nie robimy chwilówek. Po prostu pomagamy ludziom zwalczać problemy i spełniać marzenia. Wierzymy w pracę zespołową, rozwój talentów i realizację pasji. I ważne jest dla nas fair play - zaznaczył szef firmy.
Czym jest firma Aasa Polska?
Firma Aasa w Polsce działa od 2012 roku i ma skandynawskie korzenie. Jej centrala mieści się w Warszawie, liczba klentów przekracza 200 tysięcy, a wartość udzielonych pożyczek to 360 mln zł. 15 procent wszystkich klientów pochodzi z województwa śląskiego. Ile firma zainwestuje w GKS? - Przez kilka lat nie sprzedawaliśmy przodu koszulek, a teraz się nie zawahaliśmy, niech to będzie odpowiedź o kwotę umowy - przyznał prezes Cygan. - Czy to rekord pierwszej ligi? Powiem tak - moja wiedza na temat tego typu umów, a wartość tego kontraktu to dwie rzeczywistości.
Według naszych informacji kwota znacznie przekracza milion złotych. Umowa została zawarta na rok. - Ale od razu zaznaczę, że nie tylko awans do ekstraklasy może byc argumentem do jej przedłużenia - zaznaczył prezes Kwiecień. - Dodam też, że już bierzemy pod uwagę objęcie partonatem także innych sekcji i grup młodzieżowych. Dajemy też klubowi pod rozwagę projekt powstania Akademii Siatkarskiej, która fukcjonowałaby na wzór piłkarskiej.
We wrześniu GKS zyskał także sponsora dla sekcji kobiecej - Galerię Libero. To, co udaje się w Katowicach, jest nieosiągalne dla innych śląskich klubów. - Mieliśmy różnie zapytania, ale GKS był najbardziej konkretny i energiczny, w dodatku ma bardzo kompetentnych ludzi na każdym szczeblu, z którym przyszło nam rozmawiać - przyznał prezes Kwiecień. - Nie bez znaczenia było też wsparcie miasta dla klubu i jasna struktura właścicielska. To także był atut GKS-u w tych rozmowach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?